Voiko jostain löytää kattavan listan Suomessa annetuista nimistä? Monesti tuntuu, että mielenkiintoisten etunimien löytäminen on sattumaa, sillä mielestäni…

Kysytty

Hei!

Voiko jostain löytää kattavan listan Suomessa annetuista nimistä? Monesti tuntuu, että mielenkiintoisten etunimien löytäminen on sattumaa, sillä mielestäni niitä ei esimerkiksi ole koottu yhdelle nettisivulle.

Vastaus

Vastattu

Nimitietoja voit katsoa DVV:n nimipalvelusta: Nimi­palvelu | Digi- ja väestötietovirasto (dvv.fi) Sieltä voit nähdä esimerkiksi 2020-2024 suosituimmat etunimet. Sen lisäksi laajoja suomalaisten nimitietoja voit katsoa Avoindata-sivuston DVV:n koostamista tilastoista: Väestötietojärjestelmän suomalaisten nimiaineistot - Tietoaineisto avoindata.fi Excel-taulukon lataamalla näkee kattavat listaukset nimistä.