Voiko Helsingin kirjastoissa kuunnella c-kasettia? Eli onko jossain kasettisoitinta?

Kysytty

Voiko Helsingin kirjastoissa kuunnella c-kasettia? Eli onko jossain kasettisoitinta?

Vastaus

Vastattu

Helsingin Helmet-kirjastoista löytyy ainakin kolme tilaa jossa voi digitoida tai kuunnella c-kasetteja. Kaikki nämä tilat varataan Varaamosta.

Helsingin Itäkeskuksen kirjasto on ainoa näistä kolmesta joka huomauttaa siitä että laitetta voi myös käyttää vain kuunteluun eikä ole pakko digitoida kasetteja - Digitointilaite - Varaamo (hel.fi). Tätä laitetta voi varata vain henkilö kerralla maksimisajaksi 2 tuntia.

Keskuskirjasto Oodissa on Digitointistudio jossa on myös mahdollisuus digitoida c-kasetteja. Sieltä löytyy myös muita laitteita joten sinne mahtuu kerralla kaksi henkilöä maksimiajaksi 4.5 tuntia - Digitointistudio - Varaamo (hel.fi).

Pasilan kirjastossa on äänitysstudio ja digitointi samassa tilassa. Siellä on monta eri soitinta oman musiikin tekoon, tietokone editointia varten, ja myös digitointilaitteet LP-levyjä ja c-kasetteja varten. Studioon mahtuu kolme henkilöä kerralla maksimiajaksi 5 tuntia - Äänitysstudio ja digitointi - Varaamo (hel.fi).