Voiko Helmet-kirjastoon saada sähköisen kirjastokortin? Haluaisin kuunnella sen äänikirjoja, mutta matka Helsinkiin kirjastokortin takia on liian pitkä.

Kysytty

Voiko Helmet-kirjastoon saada sähköisen kirjastokortin? Haluaisin kuunnella sen äänikirjoja, mutta matka Helsinkiin kirjastokortin takia on liian pitkä.

Vastaus

Vastattu

Jos haluat Helmet-kirjastokortin, sinun täytyy käydä henkilökohtaisesti jossakin Helmet-kirjastossa ja esittää siellä kirjaston kirjaston hyväksymä henkilötodistus. Hyväksyttyjä henkilötodistuksia ovat EU-maiden henkilötodistukset, passi, suomalainen ajokortti, kuvallinen Kela-kortti, Suomessa olevan vastaanottokeskuksen asukaskortti ja Maahanmuuttoviraston myöntämä oleskelulupakortti. Alle 18-vuotiailta hyväksytään myös kuvaton Kela-kortti.

Voit nopeuttaa uuden kirjastokortin saantia täyttämällä verkossa ennakkorekisteröintilomakkeen.

Helmet-kortin saannin edellytyksenä on osoite Suomessa.

Lähteet:

Helmet : Kirjastokortti ja lainaaminen

2 ääntä

Kommentit

Kuntaliitto tiedotti viime talvena, että valtakunnallinen e-kirjasto tulee asiakkaiden käyttöön todennäköisesti vuonna 2024. Kuntien ei ole pakko liittyä siihen, mutta jo muutaman ison kirjaston mukaantulo toisi laajan valikoiman.