Voiko esim VanHouten kaakaojauheesta itse tehdä OBoy tyyppistä kaakaojuomajauhetta reseptiä tarttis ??

Kysytty

Voiko esim VanHouten kaakaojauheesta itse tehdä OBoy tyyppistä kaakaojuomajauhetta reseptiä tarttis ??

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Perinteinen tapa tehdä Van Houten -kaakaosta makeaa kaakaojuomaa:

Sekoita kupissa 1 lusikallinen kaakaojauhetta ja 2 lusikallista sokeria. Kaada päälle kiehuvan kuumaa maitoa, sekoita hyvin.

Valmistajan virallinen ohje: https://lejos.fi/tuotteet/van-houten/van-houten-cacao-kaakaojauhe-2/

Kaakaojauheen ja sokerin voi sekoittaa myös valmiiksi purkkiin ja käyttää siitä.