Voiko edelleen lainassa olevasta aineistosta kertyneitä sakkomaksuja maksaa pois? Vai pitääkö aineisto olla palautettuna ennen kuin voi maksaa sakkomaksuja…

Kysytty

Voiko edelleen lainassa olevasta aineistosta kertyneitä sakkomaksuja maksaa pois? Vai pitääkö aineisto olla palautettuna ennen kuin voi maksaa sakkomaksuja pois?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Lainat pitäisi ensin joko uusia tai palauttaa, jotta kunkin lainan kohdalla oleva maksu lakkaisi kertymästä ja siirtyisi omissa tiedoissasi kohtaan €x,xx maksamattomia maksuja. Voit siis kyllä edelleen pitää aineiston lainassa ja maksaa kertyneet maksut pois, kunhan vain ensin tavalla tai toisella pysäytät maksujen kasvamisen.