Vieläkö Solifer mopoja valmistetaan? Jos ei valmisteta niin milloin niitä on valmistettu? Oliko se suomalainen mopomerkki vai ulkomaalainen? Mikä oli Solifer…

Kysytty

Vieläkö Solifer mopoja valmistetaan? Jos ei valmisteta niin milloin niitä on valmistettu? Oliko se suomalainen mopomerkki vai ulkomaalainen? Mikä oli Solifer mopon valmistajan nimi? Mikä oli Solifer mopon suurin sallittu nopeus?

Vastaus

Vastattu

Solifer, viralliselta nimeltään SoliferPolar Ab, on suomalainen merkki, jonka alla valmistetaan mopojen lisäksi polkupyöriä, matkailuvaunuja ja veneitä. Mopoja valmistetaan edelleen mutta tuotanto on siirretty Kiinaan.

Mopojen suurin sallittu nopeus on 45 km/h

0 ääntä

Kommentit

Solifer-mopedeja valmistettiin Suomessa 1958-1984. Solifer-tuotenimen käyttöoikeudet matkailuvaunujen osalta siirtyivät 1975 Oy Lohja Ab:lle. Muitten tuotteiden Solifer-oikeudet olivat jääneet Bensowille, jolta siirtyivät Ekström Powerille. Siltä nimen käyttöoikeus siirtyi kahdeksi vuodeksi vuokralle Kiinasta mopoja tuovalleSanil Europe´lle. V. 2003 perustettu Solifer Group hankki omitukseensa Solifer-tuotemerkin konaisuudessaan. Se osti myös Sanil Europen liiketoiminnat ja siirsi mopojen liiketoiminnat Solifer Oy:lle.
Tällaista löytyy kirjasta Solifer - meidän mobedi (Siukosaari - Valkjärvi, Alfamer, 2010)