Veiklo Lavi laulaa kappaleessan Nälkälinna reippasta Arvista. Painetussa tekstissä Arvin kohtalona oli Miinan sarvi eli kuppari-Miinan sarvi. Oliko kuitenkaan…

Kysytty

Veiklo Lavi laulaa kappaleessan Nälkälinna reippasta Arvista. Painetussa tekstissä Arvin kohtalona oli Miinan sarvi eli kuppari-Miinan sarvi. Oliko kuitenkaan näin vai laulaako Lavi viinan sarvesta, johon Arvi menehtyi ?

Vastaus

Vastattu

Painetun tekstin tekijä taitaa olla erehtynyt. Tuskinpa kuppari-Miina mitenkään vaikutti Arvi-paran kuolemaan. Todennäköisesti Arvi kuoli sodassa, mahdollisesti astui miinaan tai joutui merellä kohtalokkaaseen yhteyteen sarvimiinan kanssa. Veikko Lavi käyttää tässä runoilijan vapautta riimitellä Arvi-sarvi huolimatta siitä millainen miina Arvin kohtaloksi koitui.