Veikko Lavi laulussaan Takarivin Taavi kertoo saaneensa van han luokkakuvan käteeni. Oliko se kansa- vai oppikoulukuva?

Kysytty

Veikko Lavi laulussaan Takarivin Taavi kertoo saaneensa van han luokkakuvan käteeni. Oliko se kansa- vai oppikoulukuva?

Vastaus

Vastattu

Takarivin-Taavin kappaleen lsanat löytyvät netistä. Sanoissa kuvataan Taavin olleen isätön ja hänen äitinsä elätti

perhettään myymällä itseään. Näillä eväillä ei ollut oppikouluun mitään asiaa. Oppikoulu ei ollut ennen sotia todellakaan ilmainen.

Valokuva on siis kansakoulussa otettu.