Tyttäreni (syntynyt 1988) muisteli yhtä kirjaa, jota luin heille lapsena. Muut lapset ovat syntyneet 1988 ja 1993. Kirja ei kertonut Suomesta vaan ehkä…

Kysytty

Tyttäreni (syntynyt 1988) muisteli yhtä kirjaa, jota luin heille lapsena. Muut lapset ovat syntyneet 1988 ja 1993. Kirja ei kertonut Suomesta vaan ehkä Jenkeistä tai Englannista. Aika on ehkä jotain 1950-60 -lukua. Siinä lapset (sisarukset) vaeltavat jotain kohdetta kohti - he ovat jääneet orvoiksi tai jotain sellaista. He ovat hyvin köyhiä, heillä ei ole juurikaan rahaa. Vanhin sisaruksista yrittää pitää nuoremmista huolta, mutta heillä on usein nälkä. Vaelluksensa varrella he kohtaavat monenlaisia tilanteita ja ihmisiä - sekä hyviä että pahoja. Olisi hieno saada selville kirjan nimi.

Vastaus

Vastattu

Kirja tunnistettiin Cynthia Voigtin romaaniksi Matkalla kotiin, 1984. Se on ensimmäinen osa Tillermanin sisaruksista kertovaa kirjasarjaa. Seitsemänosaisesta englanninkielisestä sarjasta on suomeksi ilmestynyt kuusi.

Matkalla kotiin Kirjasammossa: https://www.kirjasampo.fi/fi/kulsa/saha3%253Au2ace945a-79c5-4b43-8fc0-d5f22905dc4a