Vanhempani lukivat meille 90-luvulla lastenkirjaa, joka sisälsi monia loruja ja tarinoita. Siellä oli loru Mäyräkoiran pennun emosta, josta muistan vain…

Kysytty

Hei! Vanhempani lukivat meille 90-luvulla lastenkirjaa, joka sisälsi monia loruja ja tarinoita. Siellä oli loru Mäyräkoiran pennun emosta, josta muistan vain seuraavan rimpsun ”Mäyräkoiran pennun emon kaulapannan tuntolevyn numerosarjan…” lorussa toistettiin paljon tuota samaa ja perään lisättiin aina vähän lisää sanoja. Onko jostain mahdollista löytää tämä loru? Itse en ole ilmeisesti osannut etsiä oikeasta paikasta. Kiitos paljon!

Vastaus

Vastattu

"Tarina mäyräkoiranpennusta ja tämän emosta" sisältyy kirjaan "Iltahetken tarinoita" (Kirjalito, 1988, s. 18-19).  Kirjan on kuvittanut Anne Suess ja kirjoittanut Josef Carl Grund. Suomenkielisen tekstin on kirjoittanut Laila Niukkanen.

Voit tarkistaa kirjan saatavuuden kirjastoista Finna-hakupalvelusta:

https://finna.fi