Vanha satu hukassa: Muistan haukan/feeniksin, joka koputtaa verisellä siivellä ikkunaan. Tai ehkä koputti niin kauan, että loukkaa siipensä, mutta ikkunaa ei…

Kysytty

Vanha satu hukassa: Muistan haukan/feeniksin, joka koputtaa verisellä siivellä ikkunaan. Tai ehkä koputti niin kauan, että loukkaa siipensä, mutta ikkunaa ei avata. Lintu oli varmaan oikeasti ihminen. Muita muistikuvia ovat synkähkö tunnelma ja kaunis kuvitus.

Vastaus

Vastattu

Valitettavasti kukaan vastaajistamme ei tunnistanut kyseistä lastenkirjaa tai satua. Muistaisiko joku kysymyksen lukijoista sen? Tiedon voi kirjoittaa kommenttina tämän vastauksen perään.

0 ääntä
Asiasanat

Kommentit

Löysinkin sadun itse: Maria Durickovan Uljas Finist-haukka kirjasta Tsaarintyttären merkki.