Vanha runo, jonka sisältö seuraava: Äiti ja poika kulkivat kadulla,vastaan tuli hieno rouva villakoiransa kanssa ja poika huudahti:"Äiti katso jellona!"Äiti…

Kysytty

Vanha runo, jonka sisältö seuraava: Äiti ja poika kulkivat kadulla,vastaan tuli hieno rouva villakoiransa kanssa ja poika huudahti: "Äiti katso jellona!" Äiti torui poikaa ja iltarukouksessa piti pyytää Taivaan isältä anteeksi käytöstä. Aamulla äiti kyseli mitä Taivaan isä oli sanonut, poika vastasi "Ei hattumpaa, ei hattumpaa jellonakt määki titä entikt luuli". Olen ollut ekaluokalla kun tämän olen kuullut, nyt 70-v. ja edelleen askarruttaa tämän kirjoittaja.

Vastaus

Vastattu

Runo on Oiva Paloheimon Auttamaton Pekka. Se ilmestyi Paloheimon kokoelmassa Vaeltava laulaja 1935. Se on myös kokoelmassa Oiva Paloheimo: Runot.