"Valkoinen liha - se on upseereista." Missä kirjassa moinen kommentti on?

Kysytty

"Valkoinen liha - se on upseereista." Missä kirjassa moinen kommentti on?

Vastaus

Vastattu

Tällainen kommentti löytyy ainakin Ernest Hemingwayn kirjasta Jäähyväiset aseille (3. kirja, 25):

"Mitä varten syöt lihaa?" Rinaldi kääntyi pappiin päin. "Etkö tiedä että on perjantai."
"On torstai, pappi sanoi."
"Se on vale. On perjantai. Syöt meidän Herramme ruumista. Se on jumalallista lihaa. Minä tiedän. Se on kuollutta itävaltalaista. Sitä sinä syöt."
"Valkoinen liha on upseereista", sanoin täydentäen vanhan vitsin. Rinaldi nauroi. Hän täytti lasinsa.
(s. 202; 5. p., 2011)