Väinö Linnan teos Täällä pohjantähden alla alkaa sanoin : "Aluksi oli suo, kuokka ja Jussi" Miten teos loppuu? Voitteko kirjoittaa viimeisen kappaleen sanat?…

Kysytty

Väinö Linnan teos Täällä pohjantähden alla alkaa sanoin : "Aluksi oli suo, kuokka ja Jussi" Miten teos loppuu? Voitteko kirjoittaa viimeisen kappaleen sanat? Kiitos :)

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Keinu liikahti enää silloin tällöin mutta Elinan kasvoilla viipyi hymy yhä hänen kuunnellessaan laulua radiosta.

Mies Lapin kerran tahtoi sen tulla tuntemaan,
kuin syvä olla mahtoi tuo järvi Turjanmaan.
Köys katkes, laulu kuultihin:
Niin syvä on kuin pitkäkin.
Sen koommin mittaamatta on järvi Inarin.