Vain haluaisin löytää tietoa liittyen BT-42 rynnäkkötykkiin, jota vamistettiin jatkosodassa BT-7 panssarvaunun pohjalta. Löytyisikö teiltä tietoa mitä en ole…

Kysytty

Hei vain haluaisin löytää tietoa liittyen BT-42 rynnäkkötykkiin, jota vamistettiin jatkosodassa BT-7 panssarvaunun pohjalta. Löytyisikö teiltä tietoa mitä en ole läytänyt netistä?

Vastaus

Vastattu

Japanilaisesta piirretystäkin tunnetusta rynnäkötykistä vaikuttaisi olevan runsaasti tietoa verkossa.

Kiinnostavaa tietoa voisi olla laitteen alkuperäisissä asennus- ja hoito-ohjeissa, jotka löytyvät ainakin Maanpuolustuskorkeakoulun kirjastosta:

15 tonnin rynnäkkötykkipanssarivaunu, mallia BT42 (15 Ryn.tyk.psv./BT42): Asennus- ja hoito-ohjeet. [Helsinki]: Päämajan ase-esikunta.

Kirjastoista löytyy myös seuraavia teoksia ja artikkeleita, jotka eivät nähdäkseni ole verkossa saatavilla: