Vaasan historiaa näkyy (uudelleen-) kirjoitetun vuoteen 1852 asti. Tiedätkö onko hankkeilla jatko-osaa, siis palon jäkeisestä historiasta? Tutkin vaasalaista…

Kysytty

Vaasan historiaa näkyy (uudelleen-) kirjoitetun vuoteen 1852 asti. Tiedätkö onko hankkeilla jatko-osaa, siis palon jäkeisestä historiasta? Tutkin vaasalaista huvielämää n. vuosina 1854-1864. Pääkohteeni on ruotupataljoonan soittokunta ja sen johtaja Palin.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Vaasan palonjälkeisestä historiasta on olemassa teos:
Hoving, Victor: Vaasa 1852-1952.
Lisäksi seuraavat kirjat saattavat auttaa tutkimuksessasi:
Roudasmaa, Stig: Vaasan varuskunnan historia
(sisältää luvun 2. Vaasan ruotujakoinen tarkk'ampujapataljoona 1854-1868, joka tosin ei hirveästi puhu soittokunnasta)
Petander, C-B. J.: Två bortglömda österbottniska bataljoner

Kaikki kirjat ovat luettavissa kirjaston kotiseutukokoelmassa ja niistä on myös lainattavat kappaleet.