Uuusin kirjani pääsääntöisesti Lastu- kirjaston kautta tietokoneella. Mistä näkee kuinka monta kertaa olen jo uusinut kirjan, ennen kuin se pitää palauttaa…

Kysytty

Uuusin kirjani pääsääntöisesti Lastu- kirjaston kautta tietokoneella. Mistä näkee kuinka monta kertaa olen jo uusinut kirjan, ennen kuin se pitää palauttaa. Mielestäni tieto tulee vain viimeisellä kerralla näkyviin, eli kone ilmoittaa lainojen uusimisen olevan "täynnä". Eikö mistään saa näkyviin välillä, monesko uusimiskerta on menossa? Minä en ainakaan ole saanut sitä tietoa koneellani näyviin?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Lainan voi uusia viisi kertaa mikäli siitä ei ole varauksia.

Viidettä kertaa uusiessa järjestelmä antaa ilmoituksen
uusimiskerrat täynnä, järjestelmä ilmoittaa myös mikäli teokseen on varauksia.

Uusimiskertojen lukumäärä näkyy tarkemmin vain virkailijakäytössä olevasta kirjastojärjestelmästä. Tarvittaessa tarkemmat tiedot uusintakertojen määrästä saa kysymällä kirjastosta.
Asiakkaiden käytössä olevasta verkkokirjastosta tätä tietoa ei valitettavasti saa.

Välitän palautteenne eteenpäin, mahdollisesti huomioon otettavaksi uutta verkkokirjastoa hankittaessa.