Uusimmassa tuntemattomassa sotilaassa kun Rokka on lähdössä kotoa takaisin rintamalle, Lyyti hyräilee jotakin laulua jossa sanat "kaivost vettä ottaa maa"…

Kysytty

Hei! Uusimmassa tuntemattomassa sotilaassa kun Rokka on lähdössä kotoa takaisin rintamalle, Lyyti hyräilee jotakin laulua jossa sanat "kaivost vettä ottaa maa". Haluaisin tietää mikä tämä laulu on?

Vastaus

Vastattu

Kyseessä on itäkarjalainen kansanlaulu Laskettakkua brihat hebot. Sen on levyttänyt ainakin Heli Keinonen. Kuopion kaupunginkirjastosta laulu löytyy nuottina kirjasta Karjalaisia kansanlauluja Suojärven seudulta - AuroraGold (ewig.fi). Äänilevynä kappaletta on muutamissa kirjastoissa, esimerkiksi Tikkurilan musiikkivarastossa laskettakkua brihat hebot | Hakutulokset | Finna.fi.