"Uusiminen estetty, koska: Lainasi on yli 28 päivää myöhässä." Tämä on rasismia!!! Ei voi uusia, koska laina on myöhässä?!? Eli mitään edes yhden päivän…

Kysytty

"Uusiminen estetty, koska:

Lainasi on yli 28 päivää myöhässä."

Tämä on rasismia!!! Ei voi uusia, koska laina on myöhässä?!? Eli mitään edes yhden päivän myöhässä olevia ei voi uusia, eli maanantaina minulla on 20 lainaa 4 päivää myöhässä = 4x20x20c = 16€. Hei come on!

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Helmet-kirjastojen käyttösääntöjen mukaan lainausoikeuden menettää, jos ei ole palauttanut lainaamaansi aineistoa ja 28 vuorokautta on kulunut laina-ajan päättymisestä.

Kaikenlainen kirjastokortin käyttö siis estyy, kun tuo 28 myöhästymisvuorokautta tulee täyteen. Käyttösäännöt kokonaisuudessaan voit lukea Helmetin sivuilta:

http://www.helmet.fi/fi-FI/Info/Asiakkaana_kirjastossa/HelMetkirjaston_…