Utajärven entinen kirkkoherra on kirjoittanut muistelmia uransa aikana sattuneista tapauksista. En muista kirkkoherran nimeä, enkä tiedä onko hän vielä elossa…

Kysytty

Utajärven entinen kirkkoherra on kirjoittanut muistelmia uransa aikana sattuneista tapauksista. En muista kirkkoherran nimeä, enkä tiedä onko hän vielä elossa. Saakohan tätä kirjaa mistään lainaksi tai ostaa?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Mauno Koivuneva (1904-1989) oli Utajärven kirkkoherra vuosina 1953-1971. Hän kirjoitti pakinoita Päivämies –lehteen vuodesta 1955 lähtien Paimenpoika –nimimerkillä. Veikko Seppänen on koonnut ja julkaissut näitä pakinoita viisiosaisessa kirjasarjassa Paimenpojan kintereillä. Kirjoja voi lainata kirjastosta tai hankkia omaksi Veikko Seppäseltä. Yhteystiedot löytyy sivulta http://www.paimenpojankierroksilta.net/ .