Urantia- kirja - mitä mieltä olette sen sisällöstä? Olen kuullut siitä, mutta kannattaako siihen syventyä..?

Kysytty

Urantia- kirja - mitä mieltä olette sen sisällöstä? Olen kuullut siitä, mutta kannattaako siihen syventyä..?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kirjassa Mihin Suomi uskoo tänään ( Harri Heino, 1997) esitellään Suomessa esiintyviä uskonnollisia yhteisöjä. Urantia-kirja ilmestyi englanniksi 1955 ja suomeksi se käännettiin 1993. Kirjan teksti on (U-kirjan mukaan) ihmistä korkeampien kosmisten olentojen antama. Kirjassa halutaan oikaista tai täydentää Raamatun tekstiä ja näin antaa ihmisille ”uusi käänteentekevä” mahdollisuus ymmärtää universumia, itseä ja Jumalaa.

Myös Internetistä löytyy monenlaista tietoa Urantia-kirjasta.
Esimerkkeinä sivu http://www.urantia.org/ubis/iukk-su.html ,jonka on tuottanut Urantia Foundation ja http://personal.eunet.fi/pp/ske/Urantia.html ,joka on yksityisen kansalaisen kotisivu. Huomannet, että näkökulma kirjaan on perin erilainen. Kirjaan voi tutustua esimerkiksi kirjastossa ja arvioida kannattaako kyseiseen teokseen syventyä.

0 ääntä
Asiasanat

Kommentit

Tiedot ovat vanhentuneita.
kirjan hinta noin 40 €
lainattavissa yleisesti jokaiseta hyvinvarustetusta kirjastosta.
lisäksi kirja on luettavissa ilmaiseksi osoitteessa www.urantia.fi

Vastausta on päivitetty. Toimitus

Urantia-kirja on erinomainen kokoomateos, joka yhdistää tieteen, filosofian ja uskonnot mielenkiintoisella tavalla synteesiksi. Suosittelen tutustumista kaikille, jotka ovat kiinnostuneita Jumalasta, kosmologiasta ja ihmisen ja planeettamme historiasta, evoluutiosta ja kosmisesta määränpäästämme. Kirja on saatavana 16-kielellä suomi, viro, ruotsi ja venäjä mukaanluettuna. Myös äänikirjana suomeksi.

Ei