Ulkomaalainen poikaystäväni haluaisi kirjastokortin. Mitä dokumentteja pitää olla mukana, jotta hän saa korttinsa?

Kysytty

Ulkomaalainen poikaystäväni haluaisi kirjastokortin. Mitä dokumentteja
pitää olla mukana, jotta hän saa korttinsa?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Saadakseen kirjastokortin Helsingin kaupunginkirjastoon hänellä tulee olla mukana kuvallinen henkilötodistus (esim. passi, EU-maiden henkilöllisyystodistus) ja lisäksi hänellä pitäisi olla kotiosoite Suomessa. Lisää tietoa kirjastokortin hankkimisesta löydät Helsingin kuapunginkirjaston kirjastopalvelujen oppaasta ( http://www.lib.hel.fi/virkku , näin käytät kirjastoa, -> kirjastokortti, -> kirjastokortin hankkiminen).