Tyttäreni puolesta kyselen, kun hän haluaisi tietää mistähän satukirjasta oli kyse. Kirjassa on selvä tarina ja ihmisiäkin päähenkilöinä, mutta isossa osassa…

Kysytty

Tyttäreni puolesta kyselen, kun hän haluaisi tietää mistähän satukirjasta oli kyse. Kirjassa on selvä tarina ja ihmisiäkin päähenkilöinä, mutta isossa osassa kirjaa oli kasviporukka, joista sen pomo oli oikeasti paha, toinen jäsen oli ovela ja kolmas vain halusi olla siinä mukana, mutta oli tyhmä. Oisko joku ollut ohdake tai takiainen.
Tätä luettiin päiväkodissa 90-luvulla, eikä sen työntekijät muistaneet kirjaa, kun parilta kysyttiin. Vähänlaisesti on tietoa, mutta ehkä te onnistutte.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Saimme tällaisen lukijan kommentin:Tulee mieleen ehdottaa Annina Holmbergin Matka makuniaan, joka on ilmestynyt 1995. Päähenkilöinä on kaksi sisarusta Veera ja Valdemar, jotka Lipstikkalähetti vie mausteiden maahan, jota hallitsee Kyrtti. Kyrtillä on alaisenaan rikkaruohoja, jotka tuhoavat Maustemaata. Kyrtillä on alaisenaan mm. ovela Suokorte.

0 ääntä
Asiasanat

Kommentit

Tulee mieleen ehdottaa Annina Holmbergin Matka makuniaan, joka on ilmestynyt 1995. Päähenkilöinä on kaksi sisarusta Veera ja Valdemar, jotka Lipstikkalähetti vie mausteiden maahan, jota hallitsee Kyrtti. Kyrtillä on alaisenaan rikkaruohoja, jotka tuhoavat Maustemaata. Kyrtillä on alaisenaan mm. ovela Suokorte.

https://www.kirjasampo.fi/fi/kulsa/saha3%253Au38b20ece-0052-450a-8da6-9…