Tyttäreni haluaisi kirjastokortin. Käykö sama kortti myös autokirjastossa. Maksaako se myös?

Kysytty

Hei!

Tyttäreni haluaisi kirjastokortin. Käykö sama kortti myös autokirjastossa.
Maksaako se myös?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Turun kaupunginkirjaston kirjastokortin voi saada mistä kirjastosta tahansa, myös autokirjastosta, ja korttia voi myös käyttää missä tahansa kaupunginkirjaston toimipisteessä. Viisivuotiaat lapset voivat jo
saada oman kortin, mutta huoltajan allekirjoitus tarvitaan korttihakemukseen. Viisitoista vuotta täyttäneet nuoret voivat saada oman kortin ilman huoltajan allekirjoitusta todistettuaan henkilöllisyytensä. Ensimmäinen kortti on aina ilmainen, toinen kortti maksaa lapsille 10 markkaa ja viisitoista vuotta täyttäneille 20 markkaa.