Tykästyin kovasti Caroline Criado Perezin kirjaan "Näkymättömät naiset". Löytyisikö suosituksia samaan suuntaan?

Kysytty

Tykästyin kovasti Caroline Criado Perezin kirjaan "Näkymättömät naiset". Löytyisikö suosituksia samaan suuntaan?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Tein haun Helmet-kirjastojen tietokantaan ja sain seuraavanlaisen hakutuloksen:

(Aihe:naisen asema OR Aihe:naiset) AND (Aihe:sukupuolisyrjintä OR Aihe:syrjintä) | Hakutulokset | helmet.fi (finna.fi)

Haku on kohtuullisen laaja, tuloksena 59 kirjaviitettä.  Kirjojen sijaintitiedot löydät klikkaamalla kirjan nimeä.

Tässä muutama poiminta hakutuloksesta:

Kinnunen, Krista: Miesten kanssa duunissa : naisten kertomuksia työelämän syrjinnästä. Helsinki-kirjat 2011.

Marklund, Liza & Snickare, Lotta: Helvetissä on erityinen paikka naisille jotka eivät auta toisiaan. Otava, 2013.

Julkunen, Raija: Sukupuolen järjestykset ja tasa-arvon paradoksit. Vastapaino 2010.

Toivottavasti näistä löydät kiinnostavia kirjoja.