Tuo LTO 8Lääkärintarkastusohje) vuodelta 1943 kiinostaisi ja siellä koodi D35 palveluksesta vapautuksen syynä, löytyisikö teiltä tietoa ? Noissa kysymyksissä…

Kysytty

Tuo LTO 8Lääkärintarkastusohje) vuodelta 1943 kiinostaisi ja siellä koodi D35 palveluksesta vapautuksen syynä, löytyisikö teiltä tietoa ? Noissa kysymyksissä oli kuitenkin vastattu johonkin toiseen vastaavan kysymykseen eri vuodelta.

Vastaus

Vastattu

Vuoden 1943 lääkärintarkastusohjesäännössä koodilla 35 on useita alakoodeja, mutta 35 sellaisenaan viittaa tarkemmin määrittelemättömään henkiseen vajavaisuuteen, ja D-luokitus sen perusteella asevelvollisuudesta kokonaan vapauttamiseen.