Tuleeko Hotakaisen Helmi kirjastolainaukseen?

Kysytty

Hei, tuleeko Hotakaisen Helmi kirjastolainaukseen?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kari Hotakaisen Helmi-kirjaa on tulossa kirjastoihin. Esimerkiksi Helmet-kirjastoihin kirjaa on tilattu ja se on jo varattavissa.
Kari, Hotakainen : Helmi
 https://helmet.finna.fi/Record/helmet.2592726?sid=4786863818

1 ääntä

Kommentit

Aamulehti 1.9.2024
Hotakaisen Helmi-romaani ilmestyi keskiviikkona 28.8. Kustantamo ilmoitti tiedotteessa, että romaania myydään Pirkka-brändin alla yksinoikeudella K-kaupoissa.
Ilmoitus aiheutti hämmennystä kirjastoissa. Turun ja Tampereen kaupunginkirjastoista kerrottiin STT:lle, että Hotakaisen uutuusromaani ei olisi tilattavissa tavanomaiseen tapaan kirjastoille. Kirja ei ollut ilmestymishetkellä sopimustoimittajien valikoimissa ja kirjastoissa ymmärrettiin, että se tulisi hankkia itse K-kaupasta, mistä aiheutuu kirjastoille lisäkuluja ja -töitä.
Perjantaina kirjan sopimustoimittajat olivat yhteydessä kirjastoihin ja kertoivat kirjan tulevan normaalisti kirjastojakeluun. Kustantamo myöntää, että viestintää kirjastojen suuntaan olisi voinut selkiyttää.