Tuhannen ja yhden yön tarinoista on monta erilaista versiota. Mikä niistä on täydellisin, aikuisille tarkoitettu? En saanut kirjaston teosten kuvauksista…

Kysytty

Hei!
Tuhannen ja yhden yön tarinoista on monta erilaista versiota. Mikä niistä on täydellisin, aikuisille tarkoitettu? En saanut kirjaston teosten kuvauksista selvyyttä eri laitosten sisältöjen eroista.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Tuhannen ja yhden yön tarinat on niin iso, että yksiin kansiin saa vain kokoelman.

Helmet-kirjastoista Pasilan kirjavarastossa on kuuden kirjan kokoelma Tuhannen ja yhden yön tarinoista ja tämä, taitaa olla kattavin suomeksi käännetty kokoelma.

Tuhannen ja yhden yön tarinat 1
Tuhannen ja yhden yön tarinat 2
Tuhannen ja yhden yön tarinat 3
Tuhannen ja yhden yön tarinat 4
Tuhannen ja yhden yön tarinat 5
Tuhannen ja yhden yön tarinat 6