Torikauppias Wasili Domentjeff ja hänen tyttärensä Veera suomensivat sukunimensä v. 1905. Wasili Domentjeff oli syntynyt Salmissa v.1853 ja kuoli v.1920 Mikä…

Kysytty

Torikauppias Wasili Domentjeff ja hänen tyttärensä Veera suomensivat
sukunimensä v. 1905.

Wasili Domentjeff oli syntynyt Salmissa v.1853 ja kuoli v.1920

Mikä oli suomennettu sukunimi? (Joensuussa)

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Sukunimen Domentjeff sijaan on teoksen Mikkonen, Pirjo: Sukunimet, Otava 2000 mukaan otettu Valkamo (Joensuu 1918). Heikki Tarman sanomalehti Karjalaisessa 19.12.2006, s. 13 ilmestyneen artikkelin Kiviristin tarina mukaan Wasili Domentjeffin koko perhe suomensi sukunimensä Valkamoksi v. 1905.