Valmistettiinko Arabian Sointua kuppia puhtaan valkoisena ja milloin?

Kysytty

Hei, toivottavasti saan vastauksen teiltä tähän itseäni pitkään askarruttaneeseen asiaan.

Kaj Franckin suunnitelman Arabian Sointu sarjasta (RN malli) kysymys:

vaalean punainen, sininen ja vihreä sekä beige ovat yleisiä värejä.

Valmistettiinko myös puhtaan valkoista Sointua ja milloin?

terveisin Maija

Vastaus

Vastattu

Kirja Keräilijän aarteet - Arabian kahvikuppeja ja mukeja Toimittanut Sirpa Westerholm. ISBN 978-951-0-32146-1 (punainen kansi)

kertoo sivulla 62:" Kaj Franckin RNA-mallin Sointu-kuppipari sävyposliinia, harmaan lisäksi myös luunvärinen, sininen, vihreä ja roosa. Tuotannossa 1951-1961."

Kuvan kahvikuppi lienee luunvärinen.