Toivoisin tietoa Sahalinin saaresta mieluiten suomeksi. Millaisia tietoteoksia mahtaisi olla saatavilla?

Kysytty

Hei!
Toivoisin tietoa Sahalinin saaresta mieluiten suomeksi. Millaisia tietoteoksia mahtaisi olla saatavilla? Ennestään minulla on Tšehovin kirja "Sahalin".

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Seuraavat teokset löytyivät Finna-tietokannasta https://finna.fi/ ja ovat kaikki saatavissa myös Helmet-kirjastosta.

Tapani Sopanen: Reijo Blommendahl, Tehtävä Sahalinilla, Aikamedia 2017. Blommendahl on työskennellyt pitkään Fida internationalin palveluksessa Japanissa.

Magnus Londenin ja Ulla-Leena Lundbergin Siperian matkakertomuksista saattaa löytyä jotain myös Sahalinin saaresta.
Magnus Londen: Maan ääriin, kertomuksia Siperian matkoilta, Like 1998.
Ulla-Leena Lundberg: Linnun siivin Siperiaan, Gummerus 1994 ja 2018.

Ihmisen suku osa 2, Kivikauden ihmiset, ja osa 5, Nykyiset alkuperäiskansat, WSOY 1994 ja 1995.

Maapallo, Maantieteellinen tietokirja,kuvia ja kuvauksia. Seitsemäs osa : Kaakkois-Aasia, Itä-Aasia, Sisä-Aasia / toimittaneet J. E. Rosberg ja Viljo Tolvanen, Otava 1927.