Toivoisin 80-90 lukujen aikaväliltä luonnonmukaiseen puutarhanhoitoon liittyviä lehtiä

Kysytty

Toivoisin 80-90 lukujen aikaväliltä luonnonmukaiseen puutarhanhoitoon liittyviä lehtiä

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Seuraavassa 80-90-luvulla julkaistuja luonnonmukaista puutarhanhoitoa käsitteleviä lehtiartikkeleita:

Luonnonmukainen kotipuutarha
Kuokkanen, Iris
Julkaisussa: Kotipuutarha 47(1987) : 11-12, s. 467-491.
Sisältää useita eri artikkeleita.

Lomalaisen puutarhassa
Joutsenlahti-Lankinen, Anne
Julkaisussa: Kotipuutarha 56 (1996) : 6, s. 10-13.

Miksi mummo raadat?
Lehtonen, Ulla
Julkaisussa: Kotipuutarha 56 (1996) : 9, s. 21-23.

Tuholaiset kuriin
[Nimekkeen selitys: Puutarhakasvien suojaaminen tuholaisilta]
Lehtonen, Ulla
Julkaisussa: TEE 21(1989) : 2, s.56-58

Kierrätys - luonnonmukaisen kotipuutarhan perusta
Leinonen, Petri
Julkaisussa: Kotitalous 51 (1987) : 5-6, s. 33-35.

Viitakiven biodynaaminen puutarha
Huomautus      Viitakiven opiston puutarhan päämäärät ja viljelytavat
Laukkanen, Erkki
Julkaisussa      Demeter. - 1996 : 4, s.12-15

Yleisesti ottaen seuraavat 80-90-luvulla ilmestyneet järjestölehdet ovat erikoistuneet luonnonmukaiseen viljelyyn ja tuotantoon:

Demeter (Biodynaaminen yhdistys)

Luomulehti (Luomu-liitto ry)

Valitettavasti mikään edellä mainituista lehdistä ei löydy Lahden kaupunginkirjaston kokoelmista. Kaukopalvelun välityksellä yksittäisiä lehtiä voi tilata kaukolainaksi tai tietystä artikkelista voi pyytää paperikopion. Kaukopalvelu on maksullista: kotimainen kaukolaina 5 euroa, jäljenteiden hinta lähettävän kirjaston laskun mukainen.

Kaukolainapyynnöt Lahden kaupunginkirjastoon tehdään e-lomakkeella, joka löytyy seuraavasta osoitteesta:

https://lastu.finna.fi/Content/info#interlibraryloans