Toimin kääntäjänä ja minun pitäisi löytää näille teoksille suomenkieliset nimet, jos sellaisia on. J.A. von Essen: Ett äfventyr i Paris Skärgårdsflickan …

Kysytty

Toimin kääntäjänä ja minun pitäisi löytää näille teoksille suomenkieliset nimet, jos sellaisia on.
J.A. von Essen: Ett äfventyr i Paris
Skärgårdsflickan (näytelmä)
Det farliga skrinet (novelli)
Bouppteckningen (laulunäytelmä)
Min första examen (novelli)
Goda hjertan

Fredrik Berndtson: Friaren från Åbo (huvinäytelmä)
Ur lifvets strid (näytelmä)

K.A. Tavaststjerna: Sångarlön (novelli)

Rafael Hertzberg: Smärre skizzer (runokoelma)
Barndomshemmet (runokoelma)
Kulturbilder ur Finlands historia
Finska konstnärer

Theodor Sederholm: Smärre dikter och berättelser (runokokoelma)
I Finland I-III (novellikokoelma)

Robert Castrén: Skildringar ur Finlands nyare historia

Ernst Linder: Om penningar och banker

Gustaf Mattsson: I Dag (pakinoita)
Valda skrifter
En sommarfärd till de lyckliga öarna
En herre for till Zanzibar

? Necken (runokalenteri)
Fjäriln (runokalenteri)
Från Saimens och Päijännes stränder
Finska toner
En resa i Finland
Finland i 19:e seklet
Finlands fiskar
Runebergs skrifter
Atlas öfver Finland

Lehtiä:
Finlands Allmänna Tidning
Från Nära och Fjerran, litteraturblad för Finlands kvinnor
Papperslyktan
Finsk Bokhandelstidning
Folkwännen
Juridiska Föreningens Tidskrift
Västra Finland
Vår Tid

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Hei,
Suomessa julkaistun kirjallisuuden osalta pyydän katsomaan nimeketiedot vapaasti käytettävästä palvelusta osoitteessa http://fennicaw.lib.helsinki.fi/ . Lehtien osalta voi olla tarkoituksenmukaista tutkia Varastokirjaston kokoelmia osoitteen http://www.nrl.fi/ kautta. Eräissä tapauksissa vanhemman aineiston osalta ei kaikki Varastokirjaston aineisto näy kokoelmatietokannassa, silti palvelu pelaa ja artikkelivalokoioita saattaa saada s-postin kautta liitetiedostona. Näiden "näkymättömien lehtien" osalta kannattanee ottaa yhteyttä varastokirjastoon puhelimitse, yhteystiedot löytyvät em. url-osoitteessa.