Tiedustelisin seuraavia seikkoja, jotka liittyvät "Korjausavustuslakiin" eli Lakiin asuntojen korjaus- energia- ja terveyshaitta-avustuksista 22.12.2005/1184:1…

Kysytty

Tiedustelisin seuraavia seikkoja, jotka liittyvät
"Korjausavustuslakiin" eli Lakiin asuntojen korjaus-
energia- ja terveyshaitta-avustuksista 22.12.2005/1184:1) Mistä avustuksia voi hakea
kunnassa ja kaupunkikunnassa? sekä 2)onko lakiin liittyvää asutusta tullut tai tulossa lähiaikoina? ynnä
3) onko selventävää tietoa saatavissa ja mistä sitä saisi eli jostakin määräyksestä tai vastaavasta selvityksestä siis lain tai
asetuksen lisäksi?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kunnan, kaupunkikunnan kiinteistöviraston puoleen voi kääntyä hakiessaan asunnon korjaus-, energia- ja terveyshaitta-avustusta.
Asumisen rahoitus- ja kehittämiskeskus (entinen Valtion asuntorahasto) on kuitenkin valtionviranomaisena vastuussa myös kunnille/kuntayhtymille myönnetyistä avustuksista. Kotisivu: www.ara.fi.
Lakiin 1184/2005 on seuraavat asetukset: Asetus 128/2006,221/2006 sekä 115/2008. Laki ja asetukset löytyvät Finlexistä, www.finlex.fi