Tiedustelen, miksi Helmet-kirjastokortilla kirjautuneena PressReader palvelussa ei voi lukea ilmaiseksi Hufvudstadsbladetia, kiitos? Pressdisplay-palvelussa…

Kysytty

Tiedustelen, miksi Helmet-kirjastokortilla kirjautuneena PressReader palvelussa ei voi lukea ilmaiseksi Hufvudstadsbladetia, kiitos? Pressdisplay-palvelussa Hufvudstadsbladet on ilmaiseksi luettavissa. Kirjauduin PressReader palveluun 27.8.2016.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Nyt on näköjään toteutunut se, josta löysin tiedon netistä Seinäjoen ammattikorkeakoulun sivuilta vuodelta 2012. Siinä mainittiin, että myös Hufvudstadsbladet saattaa poistua, tosin meni vielä muutama vuosi ennen kuin näin kävi. Ohessa kopio:

"Kotimaisia lehtiä poistettu PressDisplay-palvelusta, sama uhka ruotsinkielisillä

Alma Median lehdet ovat poistuneet kustantajan päätöksellä kansainvälisestä PressDisplay -sanomalehtien verkkopalvelusta.

Poistetut lehdet ovat:

Aamulehti
Iltalehti
Kainuun Sanomat
Kauppalehti
Lapin Kansa
Pohjolan Sanomat
Satakunnan kansa

Viimeisin numero näistä lehdistä palvelussa on perjantailta 14.12.2012.

Myös suomalainen KSF Media on harkitsemassa sopimuksensa päättämistä. Virallista tietoa neuvotteluiden lopputuloksesta ei vielä ole. KSF Median lehtiä, joita neuvottelut koskevat, ovat Hufvudstadsbladet, Västra Nyland, Borgåbladet, Östra Nyland ja Loviisan Sanomat.

Voit edelleen lukea verkosta Hufvudstadsbladetia, mutta valitettavasti vain kirjaston tiloissa www.epress,fi-palvelusta. Kyseinen tietokanta sisältää yli 200 kotimaista sanoma- ja paikallislehteä näköisversioina.