Tiedustelen, kenen kirjoittama on runo jonka löysin äitini paperijäämistöstä vanhana lehtileikkeenä vai mahtaisiko olla jonkun paikkakuntalaisen itse tekemä…

Kysytty

Tiedustelen, kenen kirjoittama on runo jonka löysin äitini paperijäämistöstä vanhana lehtileikkeenä vai mahtaisiko olla jonkun paikkakuntalaisen itse tekemä Jalasjärveltä .Runo alkaa näin.En minä päätäni paljasta,eessä ihmisen kenkään,en minä polvea notkista,edessä ylhäisenkään.Tartu en tekoon kunnian tähden,kumarra en minä kaikkien nähden,sitä en leipäni vuoksi myy,mikä sieluuni sisältyy. Runo on puhutteleva ja säilytän muistona sopien hyvin tähänkin päivään!sisältää kolme kappaletta runoa.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Valitettavasti runon kirjoittajan jäljittäminen ei ole onnistunut. Kuten arvelet, kyseessä saattaa olla paikallinen jalasjärveläinen runoilija, jolloin jäljittäminen on hankalaa.

Jos runoilija todella on kotoisin Jalasjärveltä, kannattaa olla yhteyksissä suoraan sinne. Heillä saattaa olla jotain tietoa kotiseutuarkistoissa tms.
Jalasjärven kirjaston sähköposti on: kirjasto.jalasjarvi@kurikka.fi
Ja Jalasjärvi-Seuran sähköposti taas: jalasjarviseura@jalasjarvenmuseo.fi