Tiedustelen iki-ihanista Raamatun nk. suurspektaakkelileffoista, joissa näyttelevät mm. Richard Burton ja muut todella kuuluisat näyttelijät. Leffoja on saanut…

Kysytty

Hei! Tiedustelen iki-ihanista Raamatun nk. suurspektaakkelileffoista, joissa näyttelevät mm. Richard Burton ja muut todella kuuluisat näyttelijät. Leffoja on saanut Metsosta VHS:nä ja olen ostanut sarjan Ilmestyskirja-leffan DVD:nä, joka oli sekin todella valtavan hieno. Onkohan näitä vielä saatavilla?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

1950-luvulla filmattuja Raamatun tapahtumiin tai henkilöihin liittyviä spektaakkeita löytyy joko Tampereen kaupunginkirjaston tai muiden Pirkanmaan kirjastojen valikoimista nykyään dvd-muodossa. Saatavilla on ainakin seuraavat elokuvat: Ben-Hur, Daavid ja Batseba, Quo vadis, Kymmenen käskyä, Salomo ja Saban kuningatar.

Elokuvien saatavuuden voi tarkistaa verkkokirjastostamme (http://piki.verkkokirjasto.fi) ja niistä voi tehdä tarvittaessa varauksia.