Tiedättekö satua, jossa hiiri valmistautuu talven varalle nauttimalla kesästä muiden ahertaessa sadonkorjuun ja keräilyn parissa? Opetuksena oli se, että…

Kysytty

Tiedättekö satua, jossa hiiri valmistautuu talven varalle nauttimalla kesästä muiden ahertaessa sadonkorjuun ja keräilyn parissa? Opetuksena oli se, että muistojen kerääminen on tärkeää.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Etsimäsi satu on italialais-amerikkalaisen kirjailija Leo Lionnin alun perin vuonna 1968 julkaisema "Frederik", joka löytyy Frederikin satukirjasta. Sadussa Frederik ei kerää muiden hiirien tavoin ruokaa talvivarastoon, mutta muut hiiret oppivat pitkän ja pimeän talven aikana arvostamaan niitä tarinoita ja muistoja, joita Frederik on kesän aikana ruoan sijasta kerännyt.