Terveisiä saaristosta. Luin pari vuotta sitten Ilkka Koiviston (?) kirjasta (?) kappaleen Korkeasaaren karkulaisista.

Kysytty

Terveisiä saaristosta. Luin pari vuotta sitten Ilkka Koiviston (?) kirjasta (?) kappaleen Korkeasaaren karkulaisista. Yksi 70-luvun (?) karkulainen oli merimetsoyksilö, joka saatiin kiinni kerran, pari mutta sitten karkasi lopullisesti. Merimetso oli silloin arvokas ja haluttu lintu - päinvastoin kuin nyt.

Mistähän kirjasta olisi kyse? Selaan Helmetiä ja Bookbeatia mutta mikään ei soita kelloja.

Vastaus

Vastattu

Kyseessä on Sesse ja Ilkka Koiviston teos Tarinoita eläinten saarelta (1977).

Teoksessa on luku Onko Korkeasaaresta karannut vaarallisia eläimiä?, jossa kerrotaan merimetson karkumatkoista.

Teos ilmestyi e-kirjana vuonna 2022.

Tarinoita eläinten saarelta Kirjasammossa

Tarinoita eläinten saarelta Helmetissä