Tervehdys Vantaalta! Tulva-lehteä ei tule yhteenkään vantaalaiseen kirjastoon. Miten pääsisin siihen käsiksi? Voinko tilata (Helmet) aina sen uusimman numeron…

Kysytty

Tervehdys Vantaalta! Tulva-lehteä ei tule yhteenkään vantaalaiseen kirjastoon. Miten pääsisin siihen käsiksi? Voinko tilata (Helmet) aina sen uusimman numeron lähikirjastooni samaan tapaan kuin tilataan kirjoja? Vai pääsenkö lukemaan sitä sähköisesti? Juuri nyt kaipaan erityisesti Tulvan numeroa 4/2022 ja sitä ei näy olevan luetteloissa edes niissä naapurikuntien kirjastoissa, joihin Tulva tulee.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Voit varata Tulva-lehden numeroita omaan lähikirjastoosi samaan tapaan kuin mitä tahansa aineistoa. Ainoastaan uusinta numeroa ei ole mahdollista varata.

Tämän vuoden ensimmäinen numero on ilmestynyt kirjaston ennakkotietojen mukaan maaliskuun puolessa välissä ja lehti näyttää olevan ennakkotilattavissa Tulvan nettisivujen kautta. Fyysinen lehti ei ole kuitenkaan vielä saapunut kirjastoihin, joten tuo 4/22 on edelleen "uusin" numero eikä se siksi ole vielä lainattavissa/varattavissa.

Helmetin mukaan Töölössä ja Oodissa tuo numero on saatavilla, jos sinulle on mahdollista päästä lukemaan lehteä paikan päälle.

Digiversiota ei, toistaiseksi ainakaan, ole Helmet-kirjastojen e-lehtivalikoimassa.