Tervehdys! Sellaista mietin, että minkälaista väylää pitkin olisi mahdollista tarjota kirjastoihin elävää musiikkia? Onko kirjastoilla budjettia maksaa…

Kysytty

Tervehdys!

Sellaista mietin, että minkälaista väylää pitkin olisi mahdollista tarjota kirjastoihin elävää musiikkia?

Onko kirjastoilla budjettia maksaa esimerkiksi esiintymispalkkioita ja/tai matkakuluja,
vai olisiko syytä järjestää tapahtumien rahoitus muuta kautta?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Helsingin kaupunginkirjastossa on budjetissa varattu rahaa tapahtumia varten. Rahat on jaettu alueittain, ja alueen kirjastot sopivat keskenään miten rahat ja tapahtumat jaetaan, jotta ne jakautuisivat tasaisesti alueelle.  Vain osa tapahtumarahoista on musiikkitapahtumia varten. Tapahtumat, joista maksetaan, pyritään suunnittelemaan noin vuodeksi etukäteen. Kirjastoihin voi aina tarjota tapahtumia tai esityksiä, mutta kovin suuria kuluja kirjastoilla ei ole varaa maksaa. Kysyä kannattaa, joka tapauksessa. Jos rahoitus mahdollistuu jotain muuta kautta, niin useimmiten kirjasto voi tarjota esiintymispaikan. Parhaiten tilanne selviää kysymällä asiasta siitä kirjastosta, mihin olisi tapahtumaa tai esitystä tarjoamassa.

Aluekirjastopalvelut

Eteläinen palvelualue

Rikhardinkadun, Jätkäsaaren ja Suomenlinnan kirjasto

Lauttasaaren kirjasto

Töölön ja Pikkuhuopalahden kirjasto

Keskinen palvelualue

Arabianranta - Vallila

Kallion ja Kalasataman kirjasto

Maunula-Paloheinä

Oulunkylä – Käpylä

Läntinen palvelualue

Etelä- ja Pohjois-Haaga

Kannelmäki-Malminkartano-Pitäjänmäki

Munkkiniemen kirjasto

Pasilan kirjasto

Pohjoinen palvelualue

Malmin kirjasto

Viikin kirjasto

Pukinmäki-Suutarila-Tapanila

Puistola-Tapulikaupunki

Jakomäen kirjasto

Itäinen palvelualue

Herttoniemi-Laajasalo-Roihuvuori

Kontula ja Myllypuro

Itäkeskus

Vuosaari - Sakarinmäki

Hakeutuvat kirjastopalvelut

Koti- ja palvelukirjasto

Kirjastoautopalvelut

Keskustakirjasto Oodi on oma kirjastoalueensa.