Tervehdys, omissa etsinnöissäni olen vetänyt vesiperän (Lahden kirjaston runotietokannasta löysin samaisen sarjan, mutta vain osat I,II, II, IV ja VI), joten…

Kysytty

Tervehdys,

omissa etsinnöissäni olen vetänyt vesiperän (Lahden kirjaston runotietokannasta löysin samaisen sarjan, mutta vain osat I,II, II, IV ja VI), joten kysyn teiltä osaavammilta, tietäisittekö jossain julkaistun suomennoksen Frödingin runosta *En morgondröm V* (kokoelmasta Stänk och flikar)?

http://runeberg.org/stanflik/20.html

Kiitos etukäteen!

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Gustaf Frödingin runosikermästä En morgondröm on kaksikin suomennosta. Aarni Koudan suomennos on vuodelta 1922 ja Hannes Korpi-Anttilan vuodelta 1952. Kummastakin suomennoksesta puuttuu kuitenkin jostain syystä juuri tuo etsimänne viides runo.

Frödingin runojen suomennoskokoelmien selailun perusteella näyttää siltä, että En morgondröm -sikermän viidennestä runosta ei ole suomennosta.

http://runotietokanta.kaupunginkirjasto.lahti.fi/fi-FI/