Tervehdys, minulla on täällä pieni kääpiövillakoira, joka opiskelee terapiakoiraksi (terapiakoirakoulutus keteliinissä) ja kirjastoissahan on teillä käytetty…

Kysytty

Tervehdys,
minulla on täällä pieni kääpiövillakoira, joka opiskelee terapiakoiraksi (terapiakoirakoulutus keteliinissä) ja kirjastoissahan on teillä käytetty lukukoiria.
Tämä koira Veera on rauhallinen kääpiövillakoira, erittäin ihmisrakas. Mitä olisitte mieltä?
Onko tämä lukukoiratoiminta ollut vapaaehtoista vai onko koira saanut jotain palkkaa? :)
(olen musiikin maisteri YAMK, musiikin- ja laulunopettaja ja laaja-alainen musiikkiterapeutti)

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Meillä käy tällä hetkellä kaksi lukukoiraa täällä pääkirjastolla, yksi Nurmossa ja yksi Peräseinäjoella.  Meillä käyvät lukukoirat ovat käyneet joko Kennelliiton tai Suomen Karva-Kaverit ry:n lukukoirakoulutuksen. Lukukoiratoiminta on vapaaehtoistyötä eikä siitä makseta palkkaa.

Juuri nyt meillä ei ole tarvetta uudelle lukukoiralle, mutta voimme ottaa yhteystietosi talteen vastaisuuden varalle.

Jos toimiminen lukukoiravapaaehtoisena kiinnostaa, kannattaa olla yhteyksissä juurikin Kennelliittoon ja Karva-Kavereihin. Heillä voi olla laajempi kuva alueen muiden kirjastojen tarpeista. Yhteystiedot löytyvät sivuilta https://www.kennelpiiri.fi/etela-pohjanmaa ja http://suomenkarvakaverit.fi/.