Terve! Tietäisitkö, miltä levyiltä löytyisivät seuraavat kappaleet? 1. Staying Alive (Esittäjä kaiketi joku Bee Gees tai sinne päin, kuultiin kuorosodassakin…

Kysytty

Terve! Tietäisitkö, miltä levyiltä löytyisivät seuraavat kappaleet?
1. Staying Alive (Esittäjä kaiketi joku Bee Gees tai sinne päin, kuultiin kuorosodassakin...)
2. You Raise Me Up (Talent USA:ssa esitetty jonkin aikaa sitten, mutta alkuperäisestä esittäjästä ei tietoa)
3. Tous Ensemble (Ranskan jalkapallojoukkueen kannatuslaulu)
4. Aimer (Romeosta ja Juliasta??)
Ja löytyisiköhän niitä cd:itä kirjaston kokoelmista? :)

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Terve!
1. "Stayin´Alive" on Bee Gees -yhtyeen tunnetuksi tekemä kappale. Se löytyy ainakin seuraavilta yhtyeen levyiltä:
-"Greatest"
-"Their greatest hits"
-"Number ones" sekä
-"Saturday night fever" -elokuvan soundtrackiltä

2. "You raise me up" (Brendan Graham, Rolf Lovland) -kappaleella on useita esittäjiä ja se löytyy mm. seuraavilta levyiltä:
-Westlife "Face to face"
-Paul Potts "One chance"
-Il Divo "Siempre"
-Josh Groban "Closer" ja
-Becky "Shine"

3. "Tous ensemble" eli Ranskan jalkapallojoukkueen kannatuslaulun
esittää pitkän linjan ranskalainen rokkari Johnny Hallyday. Valitettavasti en löytänyt kyseistä kappaletta hänen esittämänään pääkaupunkiseudun kirjastojen levykokoelmista.

4. "Aimer" -kappaletta en nimen perustella valitettavasti kyennyt yhdistämään Romeo & Julia -balettiin tai elokuvaan. Olisiko sinulla antaa tästä tarkempia vihjeitä?

Levyjä voit kysellä lähimmästä kirjastosta. Ellei niitä ole paikalla, saat ne käsiisi tekmällä varauksen. Muistathan, että voit etsiä aineistoa myös HelMet-tietokannasta WWW.HELMET.FI. Musiikin hakua varten on olemassa oma valikkonsa. Jos sinulla on kirjastosta saatu nelinumeroinen pin-koodi, voit tehdä myös varaukset kyseisten sivujen kautta.