Terve. Olen saanut suometkielisen lasten kirjalaatikkon. Haluaisin tietä sen alkuperäisen kustantajan, otsikkon ja valmistelijan. Mutta en löytä teosta ei…

Kysytty

Terve. Olen saanut suometkielisen lasten kirjalaatikkon. Haluaisin tietä sen alkuperäisen kustantajan, otsikkon ja valmistelijan. Mutta en löytä teosta ei kirjastojen sivulta eikä sanaaka siitä internetissä.
Sinisen laatikkon (n30x20x10cm) pääle on kirjoitettu "Maailman kauneimmat satut". Sisältä erilaiset satut, mikä on jaettu eri ryhmiin- satut eläimistä ,lapsista jne. Satulehtille on kirjoitettu "Mummo kertoo maailman kauneimmat satut"Ja 1997 Literary rights international, inc- Finnish version-printed in EC. Toivottavasti löytyy semmoinen laatikko suomen kirjaston lasten osastolta. Kiitos!

Hei taas. (täydentävää tietoa 3.12.2009)

Laatikolla ei ole minkälaista kirjastojen (ISBN) numeroa eikä edes viivakoodia. Laatikko sisältää vaan A4 lehdet 8ei kirjat), missä erilaiset satut ja jokaisella piirustukset erilaisilta taitelijailta. Esimerkiksi satu Paukaloinen ja karhu .Carherine Bossart. DF 609 108 06. Toisella sadulla "Kilpajuoksu" on taitelijaksi Carlo Tinco ja numero sivulla AF 609 103 01. (Voiko se viimeinen numero on ISBN?). Salaperäinen laatikko see joka tapauksessa on. Sitä hassumpi että sitä ei löydä myös englanniksi. See olisi arvoinen työväline esim. lastentrahassa ja kannataisi kääntää vieläkin.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Hei!
En löydä antamillasi tiedoilla mistään Suomen kirjastosta kyseistä kirjalaatikkoa tai sen sisältöä. Voit kysyä lisätietoja vielä Suomen Nuorisokirjallisuuden Instituutista Tampereelta. Sinne voi lähettää sähköpostia osoitteella: sni@sci.fi. Instituutilla on myös kotisivut
osoitteessa: http://www.tampere.fi/kirjasto/sni/index.htm
Kirjalaatikon tietoja ei ollut Instituutin Onnet-tietokannassa, mutta läheskään kaikki SNI:n kirjat eivät vielä ole tietokannassa.