Terve, Mistäköhän muistomerkistä ja/tai patsaasta on oheisessa kuvassa kysymys? Kuva on kaiverrettu kuvassa olevan kaapin lasioviin. Savon vaakuna ja…

Kysytty

Terve,

Mistäköhän muistomerkistä ja/tai patsaasta on oheisessa kuvassa kysymys?

Kuva on kaiverrettu kuvassa olevan kaapin lasioviin.

Savon vaakuna ja vapaudenristi näkyvät siinä olevan.

Käsitykseni mukaan kyse on johonkin sotaan liittyvästä muistomerkistä.

Kaikesta Googlailusta huolimatta en ole vastausta kysymykseeni löytänyt.

Vastauksesta etukäteen kiittäen!

Vastaus

Vastattu

Kyseessä näyttäisi olevan Lappeenrannan keskuspuistossa sijaitseva Ilmari Wirkkalan suunnittelema ja toteuttama Valkoisten kaatuneiden sankaripatsas. Paaden toisella puolella on Karjalan vaakuna ja toisella Savon.