Terve, Käytin tänään ensimmäisen kerran kirjastot.fi-palvelua, ja se vaikuttaa oikein hyvältä. Olen yrittänyt löytää erästä teosta jonkun aikaa, ja olin…

Kysytty

Terve,
Käytin tänään ensimmäisen kerran kirjastot.fi-palvelua, ja se vaikuttaa oikein hyvältä. Olen yrittänyt löytää erästä teosta jonkun aikaa, ja olin toiveikas, että olisin löytänyt sen tämän palvelun kautta - mutta toisin kävi. Teos on tämä:
http://eu.wiley.com/WileyCDA/WileyTitle/productCd-1405129719.html

Yritin etsiä hakusanoilla "Code of Estimating practice" (ilman lainausmerkkejä), mutta missään hakuyrityksessä ei ollut nollaa enempää osumia. Yritin kaikkia hakuja (siis noita Frank-monihakuja), missä pystyi valitsemaan "kaikki kirjastot", eli kaikkia muita, paitsi niitä, missä olisi pitänyt yksitellen valita, mistä kirjastoista etsii. Osaatko arvioida, onko mahdollista, että kyseistä kirjaa ei löydy Suomesta mistään kirjastosta? Olin vain kuvitellut, että kirjastoissa olisi niin paljon teoksia, että kaikki vähänkään tunnetummat teokset löytyisivät edes jostain kirjastosta, ja tämä nyt ainakin minusta vaikuttaa sellaiselta teokselta. Kyseisen kirjan ensimmäiset painokset ovat jo useita kymmeniä vuosia vanhoja, joten siitä ei ainakaan pitäisi olla kiinni, että teos on liian tuore...

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Näyttäisi tosiaan siltä, ettei kysymääsi kirjaa ole Suomen kirjastoissa. Englanninkielisiä kirjoja on maailmassa niin valtava määrä, että vain pieni osa niistä päätyy Suomen kirjastoihin. Kenties suomalaisen rakennusteollisuuden tarpeisiin ovat riittäneet hyvin suomenkieliset kirjat ja muut kansainväliset teokset, vaikka alaa ja kirjan sisältöä tarkemmin tuntematta on vaikea arvioida syitä siihen, miksi kirjaa ei ole hankittu Suomeen.

Vaikka kirjaa ei Suomesta löydy, sinun on mahdollista saada kirja ulkomailta kaukolainana. Vaikka se yleensä maksaa jonkin verran, saattaa kaukotilaus tulla halvemmaksi kuin kirjan ostaminen itselle. Kannattaa tiedustella tarkemmin kaukotilaamisen mahdollisuutta omasta lähikirjastosta. Sen pohjalta voit miettiä, onko kirjan tarjoama hyöty riittävä suhteessa kaukotilauksen hintaan.