Terve Jos haen HELMET kirjaston asiakkaaksi niin käykö tunnistautuminen sähköisesti,kuva,vain pitääkö asioida henkilökohtaisesti jossain HELMET kirjastossa…

Kysytty

Terve

Jos haen HELMET kirjaston asiakkaaksi niin käykö tunnistautuminen sähköisesti,kuva,vain pitääkö asioida henkilökohtaisesti jossain HELMET kirjastossa.

Vastaus

Vastattu

Jos haluat Helmet-kirjastokortin, sinun täytyy käydä henkilökohtaisesti jossakin Helmet-kirjastossa ja esittää siellä kirjaston kirjaston hyväksymä henkilötodistus. Hyväksyttyjä henkilötodistuksia ovat EU-maiden henkilötodistukset, passi, suomalainen ajokortti, kuvallinen Kela-kortti, Suomessa olevan vastaanottokeskuksen asukaskortti ja Maahanmuuttoviraston myöntämä oleskelulupakortti. Alle 18-vuotiailta hyväksytään myös kuvaton Kela-kortti.

Voit nopeuttaa uuden kirjastokortin saantia täyttämällä verkossa ennakkorekisteröintilomakkeen.

Helmet-kortin saannin edellytyksenä on osoite Suomessa.

Lähteet:

Helmet : Kirjastokortti ja lainaaminen