Televisiossa joillakin haastateltavilla olen huomannut, että he lausetta muodostaessaan sulkevat silmänsä. Onko kyseessä jokin erityinen piirre ihmisen…

Kysytty

Televisiossa joillakin haastateltavilla olen huomannut, että he lausetta muodostaessaan sulkevat silmänsä. Onko kyseessä jokin erityinen piirre ihmisen aivotoiminnassa vai pelkästään opittu tapa?

Vastaus

Vastattu

Todennäköisesti ihminen vain pystyy keskittymään paremmin, kun hän sulkee silmänsä. Voisi siis ajatella, että kyseessä on opittu tapa suojautua ulkopuolisilta häiriötekijöiltä.