TekstiTv:sä on rahastojen päivänarvot. rahastojen nimistä käytetään lyhenteitä, mistä selviää vastaavat Rahastojen oikeat nimet.

Kysytty

TekstiTv:sä on rahastojen päivänarvot.
rahastojen nimistä käytetään lyhenteitä, mistä selviää
vastaavat Rahastojen oikeat nimet.

Vastaus

Vastattu

Tiedot Teksti-TV:n sivulle tulevat Sijoitustutkimuksesta. Sieltä kerrottiin näin: Lyhenteitä käytetään Sijoitustutkimuksen rahastopalvelussa, jossa rahastoille määritetään lyhenteet. Näitä lyhenteitä käytetään, jotta arvot mahtuvat esimerkiksi Teksti-TV:n formaattiin. Tämä on hyvin yleinen käytäntö, ja tarkoituksena on siis vain lisätä tiedon määrää mitä mahtuu yhdelle sivulle.

Lyhenteet pohjautuvat yleensä rahaston nimeen ja tunnisteilla voi esimerkiksi hakea rahastouutisia tai rahaston nimeä osoitteesta https://www.rahastoraportti.fi/